Thursday, February 13, 2014

Vivis Chanel-jacka Burdastyle 108-022010


Här en bild på Vivis chanel-jacka, som jag sydde, efter julen.
Tyget är från Tallinn, ett stretchigt ylle-boucle. Den är sydd enligt modellen från Burdastyle 108-022010.

Here a picture of Vivis Channel-jacket. The fabric is from Tallinn. The model is sewed from Burdastyle 108-022010.

 
Jag har för flera år sen sytt en egen (den turkosa jackan), som Vivi ofta har beundrat. Den sydde jag enligt alla kostens regler, mycket för hand.
Jag sydde först en provmodell, så att jag inte behövde göra några ändringar medan jag sydde den.
  
I have several years ago sewed my own Chanel jacket (the turquoise jacket), that Vivi often admired I sewed first a trial model, so I did not need to make any changes while I sewed it.


 Nu följde jag en threads-artikel (Threads #128),, som man syr skilt fodret och yttre lagret, syr runt dem och sedan vänder hela och gör till slut stickningarna. Det blir lite mindre handsyende så.

Now, I followed a threads article, shortcuts to a designer jacket (Threads #128), the author suggested bagging the jacket lining, and then quilting. This way your edges are finished before you begin quilting and it's less handsewing.

No comments:

Post a Comment